Catalunya News

#ThoEstàsPerdent campanya per donar més visibilitat a l’esport femení

86 mitjans, entre els quals hi ha les principals televisions, ràdios, agències de notícies i premsa generalista i esportiva, es comprometen a donar més visibilitat a l’esport femení L’objectiu de la campanya és promoure una presència més gran de les dones esportistes als mitjans per avançar cap a la plena igualtat, trencar estereotips i consolidar referents femenins per a infants i joves. Els anuncis de la campanya estan protagonitzats per la nadadora Mireia Belmonte,  la pilot de motos Laia Sanz, la futbolista Alexia Putellas, la jugadora de bàsquet Laia Palau i l’atleta Maria Vicente.
El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), en col·laboració amb la Secretaria General de Esport i de l’Activitat Física del Govern de la Generalitat, l’Institut Català de les Dones (ICD) i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), impulsa la campanya #ThoEstàsPerdent amb l’objectiu de fomentar l’esport femení en els mitjans de comunicació .

L’objectiu de la campanya és promoure una presència més gran de les dones esportistes als mitjans, contribuint així a avançar a cap a la plena igualtat, trencar estereotips socials i mediàtics respecte de l’esport femení i posicionar-lo com un contingut d’interès i capaç d’atraure grans audiències. També pretén consolidar en l’audiència -especialment en infants i adolescents- referents de l’esport femení, ja que massa sovint només tenen com a referents esportistes masculins.

La campanya #ThoEstàsPerdent té el lema “Si no veus esport femení, t’estàs perdent la meitat de l’espectacle”. La iniciativa consta de diverses peces audiovisuals que han protagonitzat cinc esportistes d’elit: la medallista olímpica de natació Mireia Belmonte, la multicampiona del món de motociclisme Laia Sanz, la subcampiona de la Champions League femenina de futbol, Alexia Putellas, la tricampiona d’Europa i subcampiona olímpica de bàsquet Laia Palau i la rècord del món de pentatló i heptatló sub-18 Maria Vicente.

En els anuncis, les cinc esportistes acompanyen el missatge de la campanya amb el gest de tapar-se la meitat de la cara com a símbol que no veure esport femení suposa perdre’s la meitat de l’espectacle. Les institucions promotores de la campanya han contactat amb clubs, federacions i esportistes, tant masculins com femenins, per llançar-los un challenge perquè contribueixin a difondre aquest gest com una manera de donar suport  i d’adherir-se a la campanya. Tot el material audiovisual i gràfic de la campanya està allotjat al web http://www.thoestasperdent.cat

 

Compromís dels mitjans

D’altra banda, 86 mitjans de comunicació, entre els quals hi ha els mitjans que integran L'Associació Catalana de la Premsa Comarcal (ACPC) i catalunyanews.cat, així com televisions, ràdios, agències de notícies i premsa generalista i esportiva, s’han adherit al document “Compromís dels mitjans per impulsar l’esport femení”. 

El text, elaborat per les entitats promotores de la campanya, proposa donar més visibilitat a les dones esportistes, avançar cap a una cobertura equilibrada entre l’esport masculí i el femení en cada mitjà i evitar els estereotips de gènere en el tractament de l’esport.

Així mateix, els mitjans es comprometen a formar en perspectiva de gènere el seu personal en l’àmbit dels esports i a fomentar la presència paritària de periodistes en les redaccions i en els espais d’opinió i les tertúlies esportives.